Salam Ramadhan Buat Yang Mengenaliku.....

Alhamdulilah…dari tahun ke tahun, dari bulan ke bulan, dari hari ke hari…Sebentar lagi Bulan Suci Ramadhan mendatangi kita semua, di mana setiap umat Islam yang mengaku beriman kepada Allah SWT, kitabNya, rasulNya dan hari akhirat akan di uji selama sebulan penuh, berpuasa menahan lapar dan haus serta segala aspek yang menjurus ke arah yang tidak baik, malahan diperintahkan menjauhi segala larangan dan apapun yang dapat mengurangi nilai puasa dan taati pula amalkan perintahNya agar kita semua menjadi orangyang bertakwa:

Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa [Quran 2:183]

Insya Allah kita dapat merasakannya dan lulus dalam ujian suci ini dan akan terus berjumpa bulan suci Ramadhan seterusnya di masa depan…Amiiin Allahuma Amiiin. Kerana nilai ibadah pada bulan suci Ramdhan nilainya di lipat-gandakan, ini merupakan kesempatan sangat baik bagi setiap orang beriman untuk meraih redha Allah dan meminta maaf sebesar-besarnya atas segala salah dan dosa yang pernah kita lakukan baik sengaja pula tidak sengaja.
Jika semua HARTA adalah RACUN maka ZAKAT-lah penawarnya,
Jika seluruh UMUR adalah DOSA maka TAQWA&TAUBAT lah obatnya,
Jika seluruh BULAN adalah NODA maka RAMADHAN lah pemutihnya,

MOHON MAAF LAHIR&BATIN,
SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA.

0 ulasan:

Laman Sahabat

Bicara UKHUWWAH

ShoutMix chat widget

Followers

About Me

Foto Saya
ibnu qais
Dilahir di Kampung tercinta di Desa Permai Pagut pada tanggal 18 Mei 1986 pada jam 08.55pm bersamaan 9 Ramadhan 1406 Hijrah iaitu jatuh pada hari Ahad. Mendapat pendidikan awal di Sekolah Agama (Arab) Al-Ittihadiah Tanjung Pagar, Ketereh.Kemudian melanjutkan ke pengajian menengah di Sekolah Menengah Agama (Arab) Darul Aman, Kok Lanas dari 1999-2002, sekarang dikenali Ma'had Tahfiz Sains Nurul Iman. Setelah itu saya berhijrah ke Sekolah Menengah Agama (Arab) Azhariah, Melor. Setelah tamat, saya mendapat tawaran melanjutkan pengajian ke peringkat diploma bidang syariah di Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS),Kelantan (2005-2008) dan sekarang melanjutkan pengajian sarjana di Universitas Islam Negeri Ar-Raniry, Nanggroe Acheh Darussalam, Republik Indonesia,dalam Fakultas Syariah Jurusan Ahwalul Syakhsiyyah(Hukum Keluarga Islam). Sebarang pandangan emailkan kepada yiez_almaqdisi@yahoo.com @ ibnqais@gmail.com.
Lihat profil lengkap saya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ultimos Comentarios

 
Copyright © Jalan Yang Lurus